Ορθοδοντικός Δώρα Μπαρτζιώκα

center

Euromedica

euromedica ygeia

Η ακύρωση του Ε65 και ο “μεγάλος χαμένος”.

Ανησυχητικά τα μηνύματα που βλέπουν το φώς της δημοσιότητας για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65 καθώς δεν θεωρείται από τις τράπεζες βιώσιμος  και με την Κυβέρνηση να δηλώνει ότι καταβάλλει προσπάθεια να «διασωθεί» ένα τμήμα του, τη στιγμή μάλιστα που το ΣτΕ έδωσε το πράσινο φως για το επίμαχο τμήμα Καλαμπάκα-Παναγία, απορρίπτοντας τις σχετικές προσφυγές  ενώ με την απόφαση αυτή ανοίγει διάπλατα η κατασκευή…

όλου του άξονα και όχι «κουτσουρεμένου» όπως είχε αρχίσει να διαφαίνεται.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ τοποθετήθηκε δημόσια, υποστηρίζοντας ότι αν το έργο ακυρωθεί, το Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει 1 δισ. ευρώ αποζημιώσεων. Ενώ οι εκτιμήσεις του Δημοσίου είναι διαφορετικές: υποστηρίζει ότι αν κατέρρεαν και οι 4 παραχωρήσεις, το συνολικό κόστος για το Δημόσιο θα ήταν από 900 εκατ. ευρώ έως 1,5 δισ. ευρώ.

Στην Αθήνα μεταβαίνουν τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012 οι περιφερειάρχες από τις περιφέρειες των οποίων θα διέλθει ο αυτοκινητόδρομος, Δ. Μακεδονίας κ. Γιώργος Δακής, Θεσσαλίας,  Ηπείρου και Στερεάς Ελλάδας όπου θα έχουν συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό κ. Σταύρο Καλογιάννη για την πορεία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας και ιδίως για τον άξονα Ε65. Ωστόσο προηγήθηκε κοινό υπόμνημα των περιφερειαρχών στο οποίο εξέφραζαν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για την τύχη του έργου και ζητούσαν την επανεκκίνησή του ενώ έθεταν ως προτεραιότητα την κατασκευή του τμήματος Μουργκάνη Καλαμπάκας – Εγνατία. Στην απάντηση του ο κ. Καλογιάννης μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «η  κατασκευή του έχει διακοπεί από τον Ιανουάριο του 2011, κυρίως διότι ανεστάλη η χρηματοδότηση του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες.  Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο στο σύνολό του – συνεχίζει ο Αν. Υπουργός –  βρίσκονται υπό συζήτηση το τελευταίο δίμηνο, μεταξύ του ειδικού διαπραγματευτή κ.Βιδάλη, τον οποίο έχει ορίσει ο Πρωθυπουργός και του Παραχωρησιούχου.

Ιδιαίτερα μεγάλης  σημασίας είναι ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος για την Περιφερειακή ενότητα των Γρεβενών καθώς θα την βγάλει από την απομόνωση και θα τη φέρει πιο κοντά στην Αθήνα βελτιώνοντας έτσι σημαντικά με αυτό τον τρόπο τις μεταφορές αλλά και τον τουρισμό, τομέας ο οποίος θα βοηθήσει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της περιοχής.

Ο μεγάλος χαμένος ωστόσο θα είναι και η περιοχή της Δεσκάτης, καθώς η ολοκλήρωση της Ε65 είχε ταυτιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη σύνδεση Γρεβενά – Δεσκάτη και είχε παραμεριστεί η διεκδίκηση του έργου της απευθείας σύνδεσης  όπως είχε προταθεί από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών και  τον τότε Νομάρχη κ. Κουπτσίδη ο οποίος υποστήριζε ένθερμα την πιο κοντινή χάραξη των 52 και όχι των 72 χιλιομέτρων. Τώρα όλα δείχνουν  πως οι εξελίξεις δικαιώνουν την τότε άποψη του σημερινού Δημάρχου Γρεβενών.