Ορθοδοντικός Δώρα Μπαρτζιώκα

Euromedica

euromedica ygeia

Σχετικά με το άρθρο του Κυριάκου Ταταρίδη “Ελληνική κτηνοτροφία, Συνθήκες καταστροφής”

Σχετικά με το άρθρο του Κυριάκου της 18 Απριλίου όσον αφορά την κτηνοτροφία του νομού μας θέλω να εκφράσω – προσθέσω τις „ επιστημονικές – μανατζαρίστηκες „ και προσωπικές σκέψεις, εμπειρίες μου.

Συμφωνώ ως προς διατύπωση του Κυριάκου σχετικά με τον τρόπο και την δύναμη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας στον χειρισμό θεμάτων κοινωνικού χαρακτήρα προς εντυπωσιασμό και ίδιο όφελος εις βάρος των παραγωγών , στην συγκεκριμένη περίπτωση των παραγωγών αμνοεριφίων του νομού μας .

H αυταρχικότητα της εξουσίας , η οποία χρησιμοποιεί την ισχύ της, ενίοτε αυτή κρίνει αναγκαίο προς εντυπωσιασμό η συγκάλυψη γεγονότων , είναι διαχρονικά σταθερή στις αξίες της που απορρέουν από την ρήση της καθολικής εκκλησίας „ ο σκοπός αγιάζει τα μέσα „.

Στο θέμα μας τώρα.

Ο νομός Γρεβενών είναι καθαρά ένας Γεωργοκτηνοτροφικός νομός, προικισμένος από την φύση για μια ιδανική ανάπτυξη ιδίως της κτηνοτροφίας , των αιγοπροβάτων και τα προϊόντα αυτών.

Από το να τρέχουμε ( αδύναμοι πολιτικά !! ) και εκάστοτε μεμονωμένα στην κάθε κυβέρνηση παρακαλώντας για κάποια επιδότηση δεν θα καταφέρνουμε τίποτα πάρα μόνο να παραμένουμε εγκλωβισμένοι και να αναζητούμε την επόμενη δυνατότητα για το πως θα ζητήσουμε από τους πολιτικούς πάλι κάτι.

Αν θέλουμε να απαλλαγούμε από αυτή την πολιτική εξάρτηση – αναγκαιότητα πρέπει να καταφέρουμε ώστε τα προϊόντα μας να αποκτήσουν αξία ζήτησης και όχι προσφοράς με ανταγωνιστές μεγαλοπαραγωγούς που καθορίζουν από κοινού με μεγαλέμπορους και αλυσίδες σούπερ Μάρκετ το εκάστοτε εμπορικό παιχνίδι.

Πρέπει να σκεφτούμε πως εμείς θα μπορούσαμε ώστε τα αμνοερίφια μας να γίνουν Benchmark , όπως λένε και περηφανεύονται οι μάνατζερ των πετυχημένων εταιρειών για τα προϊόντα τους κοινώς , σημείο αναφοράς, κάτι σαν τον κρόκο Κοζάνης θα λέγαμε.

Εφ όσον αδυνατούμε να παίξουμε στην βάση της τιμολογιακής πυραμίδας μπορούμε μόνο να επιβιώσουμε όταν καταφέρουμε να παίξουμε στην κορυφή αυτής. Αυτό το ονομάζουν οι μάνατζερ niche market , εξειδικευμένη αγορά.

Παράδειγμα προς μίμηση ο επιχειρηματίας πατριώτης μας κύριος Κουρέλλας που διαθέτει σχεδόν το 90 % των προϊόντων του στο εξωτερικό! Ασχολείται μόνο με το εξειδικευμένο προϊόν αυτό που ψάχνουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς για να καλύψουν και το premium μερίδιο της, στην συγκεκριμένη περίπτωση η εταιρεία ΔΕΛΤΑ.
Σημειωτέων τον κύριο Κουρέλα δεν τον γνωρίζω προσωπικά με έκανε όμως να αισθανθώ υπερήφανο Γρεβενιώτη βλέποντας τα προϊόντα του μόνο σε καλά μαγαζιά στο εξωτερικό.

Ενθυμούμαι επίσης , κάπου εκεί το 1972 μαθητής Λυκείου , ένα καλοκαίρι βοηθώντας τον θείο μου Ηλεκτρολόγο Νίκο ¨Νίτσιο ότι βρεθήκαμε στο τυροκομείο του Φαρμάκη στην Αλατόπετρα για επισκευή μιας αντλίας και μου έκαναν μεγάλη εντύπωση εκείνα τα ξύλινα ράφια με τα μεγάλα κεφαλοτύρια τα οποία αν είχαν αξιοποιηθεί σωστά ( εδώ χρειαζόταν και η υποστήριξη της Δημοτικής αρχής – πολιτείας) σήμερα θα μιλούσαμε για την „ παρμεζάνα „ της Αλατόπετρας, εμπειρία 50 ετών και άνω στο κεφαλοτύρι , εγγύηση ποιότητας και προέλευσης, η καλύτερη προωθητική ενέργεια για μια επιχείρηση.

Τα Ζώα μας που βόσκουν ελεύθερα στις καταπράσινες πλαγιές της Πίνδου σε ψιλό υψόμετρο με καθαρή ατμόσφαιρα και καθαρά νερά αδικούνται και δεν πρέπει να συγκρίνονται με τα αμνοερίφια ομαδικής παραγωγής σε περιορισμένους χώρους του κάμπου η και αλλού (εισαγωγής).

Αυτό θα έπρεπε να είχε επικοινωνηθεί σαν αρχή τουλάχιστον στο ευρύτερο εμπορικό κοινό. Στην σημερινή εποχή του διαδικτύου και εύκολο και οικονομικά σύμφορο είναι.

Όπως προανέφερα, σκοπός μας πρέπει να είναι, πως μπορούμε εμείς να διασφαλίσουμε μια παραγωγή αμνοεριφίων με μια πιστοποίηση προέλευσης περιοχής και βιολογικής ποιότητας κάτι που θα μας κάνει ανεξάρτητους από την μαζική παραγωγή.

Πετυχαίνοντας αυτό, τότε να είστε σίγουροι, ότι θα απαλλαγούμε από την πίεση της τιμής προσφέροντας ιδικό και όχι ομαδικό προϊόν .

Επιπλέον θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα και αξία και στο νομό μας όπως ενδεικτικά αναφέρω σήμερα τα μανιτάρια τα βιολογικά γαλακτοκομικά τα ρεβίθια κτλ. και θα προσελκύσει επενδυτές που ψάχνουν το διαφορετικό προϊόν.

Σίγουρα αυτό το εγχείρημα δεν είναι καθόλου απλό. Για την υλοποίηση του χρειάζεται θέληση, έμπνευση, χρόνος, υπομονή και επιμονή, Lobbying, εμπεριστατωμένο σχεδιασμό – πλάνο, οδικό χάρτη κατά την επιστημονική γλώσσα, καλούς παραγωγούς, έμπειρους μάνατζερ , έξυπνους διαφημιστές και φυσικά κεφάλαια.

Κεφάλαια μπορούν σήμερα να αντληθούν από κοινοτικά κονδύλια ( ΕΣΠΑ) , από εγχώριους αναπτυξιακούς πόρους ( Υπουργείο Γεωργίας και ανάπτυξης) και ασφαλώς από επενδυτές ιδιώτες που θα πιστέψουν στο όραμα και τον οδικό χάρτη του Project Leader (υπεύθυνος του εγχειρήματος).

Αγαπητέ Κυριάκο εύχομαι όταν με το καλό επιλεγείς να υπηρετήσεις την Δημοτική αρχή των Γρεβενών να ασχοληθείς με αυτά που είναι εφικτά και πραγματοποιήσιμα σε εμφανή χρόνο, έστω και αν είναι λίγα αλλά σε σωστή βάση ούτως ώστε να διασφαλιστεί η διαχρονικότητα τους.

Φιλικότατα

Αθήνα 20 Απριλίου 2023

Παύλος Κωνσταντινίδης, Μηχανικός, MSc.