Ανοικτή επιστολή προς την Διεύθυνση της ΔΕΥΑΓ
Κατανάλωση – Διαχείριση – Τιμολόγηση νερού ΔΕΥΑ Γρεβενών
Από καιρό σκόπευα να απευθυνθώ στην Διεύθυνση της ΔΕΥΑΓ για διάφορα θέματα που σχετίζονται με την κατανάλωση, διαχείριση και την χρέωση του νερού , στην πόλη μας.
Διαβάζοντας την ανακοίνωση της ΔΕΥΑΓ στις 9 Ιουλίου 2024 η οποία ορθώς προτρέπει τους καταναλωτές της σε συνετή χρήση αυτού του πολύτιμου αγαθού μου έδωσε την ευκαιρία να παραθέσω τα διάφορα θέματα που με απασχολούν τόσο εμένα τουλάχιστον και πιθανόν άλλους δημότες της πόλης του νομού των Γρεβενών.
Η Ανακοίνωση σας στις 07.07.2024
Χαιρετίζω απεριόριστα την πρόθεση σας να ευαισθητοποιήσετε τους καταναλωτές για χρηστή κατανάλωση του νερού και δη στις καλοκαιρινές περιόδους με την μέγιστη ζήτηση προς αποφυγή έλλειψης του.
Ας θεωρήσουμε δεδομένο ότι η καταχώρηση σας στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο θα πετύχει την απαιτούμενη ενημέρωση του κοινού που επιδιώκετε ούτως ώστε να έχει και ουσιαστικό αποτέλεσμα η ενέργεια σας.
Καλή η ανακοίνωση και η πρόθεση σας και μακάρι να βρει ευρεία απήχηση. Πολύ φοβάμαι ότι ο στόχος δεν θα επιτευχθεί γιατί απλά στηρίζεται στην ευαισθησία και μόνο των καταναλωτών, πρακτική που δεν απέδωσε και σε άλλα σοβαρά θέματα που θα αναφέρω παρακάτω. Πιστεύω ότι θα πρέπει να ανευρεθούν άλλα εργαλεία – τρόποι που να αποτρέπουν την αλόγιστη χρήση του νερού με βάση την τιμολογιακή πολιτική.
Δεν μπορείτε για παράδειγμα να τιμολογείτε μια οικογένεια τριών ατόμων με 0,30 ευρώ το κυβικό καταμετρημένο ενώ αντίστοιχα το πλυντήριο αυτοκίνητων με 0,60 αλλά άνευ ορίου κυβικών! Ούτε επιτρέπεται να υπάρχουν παροχές χωρίς μετρητή, απλά με πάγια χρέωση, εάν ακόμη φυσικά υφίσταται το φαινόμενο αυτό σήμερα.
Επίσης θέλω να πιστεύω ότι κάνετε τακτικούς ελέγχους σε παροχές με κήπους και επαγγελματικής χρήσης όπου απαιτείται αυξημένη κατανάλωση νερού για παράκαμψη του υδρομετρητή ( παλιά μου τέχνη κόσκινο).
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι μια δίκαιη αλλά αυστηρή τιμολογιακή πολιτική και με αυστηρές κυρώσεις όπως η κλοπή του νερού θα μετέφερε την απόφαση της άσκοπης κατανάλωσης του νερού στον κάθε πελάτη και την τσέπη του αφενός και αφετέρου θα ήσασταν δίκαιοι προς όλους αυτούς τους συνεπείς καταναλωτές.
Όπως προανέφερα, πολύ φοβάμαι ότι η επίτευξη του σκοπού σας για ορθολογική χρήση του νερού δεν θα αποφέρει τα αναμενόμενά στηριζόμενη απλά και μόνο στην ευαισθησία του καθενός.
Ενδεικτικά σας αναφέρω το πρόβλημα που υπάρχει με την παροχέτευση των όμβριων υδάτων, για το οποίο είχα συζητήσει προ πολλού μαζί σας , και όχι μόνο λόγο του προβλήματος που αντιμετωπίζει η ιδιοκτησία μου στην Εμμανουήλ Παπά και δει όταν υπάρχει έντονη βροχόπτωση.
Όπως εσείς γνωρίζετε πολύ καλύτερα από τον καθένα μας τα όμβρια νερά από το εσωτερικό των κτιρίων και οικοπέδων διοχετεύονται στο ρείθρο του πεζοδρομίου και οδηγούνται στο δίκτυο όμβριων επιφανειακά. Απαγορεύεται ρητά και συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων, η παροχέτευση των όμβριων υδάτων της οικοδομής στο δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων για την σωστή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού!!
Σε τότε ερώτηση μου τι κάνετε για το συγκεκριμένο θέμα, με πληροφορήσατε ότι έχετε ενημερώσει γραπτώς τους καταναλωτές ότι οφείλουν σε εύλογο χρονικό διάστημα να προσαρμοστούν στις νέες οδηγίες , νόμους. Είμαι σίγουρος ότι μετά την παρέλευση δυο και πλέον ετών, σήμερα, πέραν της ενημέρωσης σας δεν έγινε τίποτε ουσιαστικό, άλλως δεν θα παρέμενε η οικοδομή στην Εμ.Παπά 7 μέχρι τώρα ως είχε, δηλαδή, όλα τα όμβρια να καταλήγουν αποκλειστικά στην αποχέτευση.
Τιμολογιακή πολιτική νερού και αποχέτευσης
Κύριε Διευθυντά, έχετε όλα τα στατιστικά δεδομένα που σας χρειάζονται, ούτως ώστε η υπηρεσία σας να καταρτίσει ένα δίκαιο τιμολόγιο κατανάλωσης νερού με κάθετη και όχι οριζόντια χρέωση.
Η εύκολη λύση για την υπηρεσία σας -Δημοτικής Αρχής προς κάλυψη οικονομικών ελλειμμάτων είναι απλά η αύξηση τιμών – παροχών με άμεσα εισπρακτικά αποτελέσματα. Η σωστή διαδικασία θα έπρεπε να είναι, ότι πρώτα ψάχνουμε για την αιτία του προβλήματος και την ανεύρεση λύσεων αυτού όπως, πχ περικοπή εξόδων και η ύστατη λύση θα πρέπει είναι η αύξηση τιμών. Είμαι σίγουρος ότι κάτι τέτοιο ούτε στο παρελθόν αλλά ούτε και τώρα έχει γίνει.
Όλα τα έξοδα που σχετίζονται με την αποχέτευση και το δίκτυο της οφείλουν να είναι σε συνάρτηση με την κατανάλωση του νερού και να τιμολογούνται κατ’ αυτόν τον τρόπο όπως είθισται σε λοιπές Δημοτικές Υπηρεσίες νερού.
Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί κάποιος που δεν καταναλώνει καθόλου η ελάχιστο νερό να χρεώνεται με το ίδιο πάγιο και συντήρηση της αποχέτευσης με μια καφετέρια για παράδειγμα;
Διάφορα
Σήμερα χρησιμοποιείται το διαδίκτυο για πολλούς λόγους ( Ενημέρωση, τραπεζικές συναλλαγές, επικοινωνία κτλ.) έτσι όλο και ποιο πολλοί τακτοποιούν τις υποχρεώσειςτους λογαριασμό σας ηλεκτρονικά. Για τον λόγο αυτό οφείλετε να έχετε λογαριασμούς σε περισσότερες τράπεζες και όχι μόνο σε μια που απαιτεί επιπλέον χρέωση στον καταναλωτή.Εξ άλλου η ηλεκτρονική πληρωμή αποδεσμεύει σημαντικό ανθρώπινο δυναμικό και εργατοώρες στην υπηρεσία σας το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ποικιλοτρόπως.
Η Ιστοσελίδα της υπηρεσίας σας έχει μείνει στο παρελθόν σε ότι αφορά το γενικό στήσιμο και την εμφάνιση της. Γνωρίζετε ίσως ότι η πρώτη εικόνα μιας ιστοσελίδας προδιαθέτει τον επισκέπτη κατά 80% στην περεταίρω επισκεψιμότητα της.
Για παράδειγμα η τιμολογιακή πολιτική σας είναι μακροσκελής, δυσκατανόητη , κουραστική και παλαιωμένη. Δείτε για παράδειγμα αυτή της ΕΥΔΑΠ, μια σελίδα!!
https://www.eydap.gr/CustomerSupport/normalrates/
Δείτε άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες του χώρου σας και πάρτε ιδέες , δωρεάν είναι .Όσο δε για το στήσιμο της έχει νέα άτομα που και πολύ καλά είναι και ελάχιστα κοστίζουν .
Δώστε ζωντάνια και λειτουργικότητα στο καλύτερο μέσο προβολής, ενημέρωσης και εξυπηρέτησης της υπηρεσίας σας. Γίνετε το παράδειγμα και για άλλες υπηρεσίες του δήμου αρπάζοντας την πρωτοβουλία και μην περιμένετε εντολές της Δημοτικής Αρχής που είναι επιφορτισμένη με τόσα άλλα σοβαρά θέματα.
Τολμήστε και θα δικαιωθείτε, είμαι απόλυτα σίγουρος ως προς αυτό.
Lastbutnotleast:
Επισυνάπτω προς προσωπική σας χρήση και αξιολόγηση τον λογαριασμό ύδρευσης μου τόσο στην Γλυφάδα όσο και τον αντίστοιχο στα Γρεβενά.
Τα σχόλια δικά σας!
Γλυφάδα, 19 Ιουλίου 2024
Παύλος Κωνσταντινίδης MSc,
-Σύμβουλος Επιχειρήσεων –
ΔΕΥΑΓ

ΕΥΔΑΠ



