συμπλευση

Euromedica

euromedica ygeia

Ορθοδοντικός Δώρα Μπαρτζιώκα

vandal

Διαπιστευμένο Σχέδιο κινητικότητας στην Κροατία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών

Δραστηριότητα: Group mobility of students in Primary School “Osnovna Skola Otok”, Zagreb

Διαπιστευμένο Σχέδιο κινητικότητας στην Κροατία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών 2024-1-EL01-KA121-SCH-000230841

Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 17-21 Φεβρουαρίου, Ζάγκρεμπ, Κροατία

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Λαδά Ζωή ΠΕ06, Ζιώγου Μαλαματή ΠΕ.70.EAE, Τσιάτσης Θεόδωρος ΠΕ86

Στόχος του προγράμματος ήταν να μας εξοπλίσει με γνώσεις, τεχνογνωσία και αυτοπεποίθηση, ώστε να ενσωματώσουμε αποτελεσματικά τις δεξιότητες της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της συμπερίληψης στο σχολικό μας περιβάλλον. Μέσα από αυτή τη διαπιστευμένη εμπειρία και τη μαθητική μετακίνηση, ενισχύσαμε την αλληλεπίδραση, την πολιτισμική κατανόηση και την ομαδικότητα, καλλιεργώντας μια πιο ανοιχτή και συμπεριληπτική εκπαιδευτική κουλτούρα και αποκτώντας δεξιότητες απαραίτητες για το σύγχρονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο.

Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Δαπιστευμένου Σχεδίου Erasmus+, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών ομαδική κινητικότητα 10 μαθητών της Στ’ τάξης, στο σχολείο «Osnovna Skola Otok» στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, με εκπαιδευτικούς του οποίου υπήρχε συνεργασία από προηγούμενα προγράμματα Erasmus.

Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα σε τάξεις του σχολείου, όπως Κροατικά (Γλώσσα), Ιστορία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Γαλλικά, Γυμναστική, Παράλληλη Στήριξη κτλ.

Στο μάθημα της Γλώσσας έγινε μια υποδειγματική διδασκαλία με θέμα: Creative writing, Creative speaking και Story telling techniques.

Στο μάθημα της Ιστορίας που παρακολουθήσαμε, μας έδειξαν πως εφαρμόζουν την μέθοδο “Project based learning” και συμπωματικά το project με το οποίο ασχολούνταν αφορούσε στην αρχαία ελληνική θρησκεία, στην ελληνική αρχιτεκτονική, στους Ολυμπιακούς αγώνες αλλά και στους σπουδαίους Έλληνες φιλοσόφους. Τα παιδιά συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις και απάντησαν σε απορίες των μαθητών της Κροατίας.

Σε όλα τα μαθήματα που παρακολουθήσαμε, η ομαδική εργασία (group work) ήταν βασική διδακτική προσέγγιση, οδηγώντας σε εξαιρετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μαθητές του σχολείου μας εντάχθηκαν ομαλά στις ομάδες των τάξεων, ανταποκρίθηκαν με εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα και χρησιμοποίησαν με άνεση τα αγγλικά – παρά το αρχικό τους άγχος πριν το ταξίδι. Το ίδιο συνέβη και με τους εκπαιδευτικούς, συμβάλλοντας έτσι σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία.

Αναφερθήκαμε στην Glagolitic Script, την πρώτη γραφή που χρησιμοποιήθηκε από τους Κροάτες για να καταγράψουν τη μητρική τους γλώσσα, τον 9ο αι. Στους στόχους της δραστηριότητας αυτής, ήταν να αποκρυπτογραφήσουν οι μαθητές λέξεις αυτής της γραφής και μετέπειτα να σχεδιάσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.

Συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις με τους εκπαιδευτικούς της Κροατίας, συγκρίνοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών, εξετάζοντας τον τρόπο εφαρμογής της συμπερίληψης και συζητώντας πώς θα μπορούσαμε να την ενσωματώσουμε αποτελεσματικά στην πράξη. Επίσης, αναζητήσαμε τρόπους για να υλοποιήσουμε νέες μεθόδους στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω δημιουργικών και ελκυστικών εκπαιδευτικών σεναρίων, αξιοποιώντας τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας), με στόχο να κινητοποιήσουμε και να εμπλέξουμε ενεργά τους μαθητές στη μάθηση.

Παρουσιάσαμε στους μαθητές, μέσω Power Point, την πόλη των Γρεβενών, το σχολείο μας και τις δράσεις του. Οι μαθητές είχαν πολλές ερωτήσεις που απαντήθηκαν και έμαθαν περισσότερες πληροφορίες για την Ελλάδα. Στο τέλος τα δύο σχολεία ανταλλάξαμε δώρα μεταξύ μας.

Σε κάθε σχολείο στην Κροατία υπάρχει πλήρως εξοπλισμένη βιβλιοθήκη με εξειδικευμένο βιβλιοθηκονόμο. Όπως ήταν αναμενόμενο, περάσαμε πολλές ώρες στην εξαιρετική βιβλιοθήκη τους, όπου η βιβλιοθηκονόμος του σχολείου μας παρουσίασε δημιουργικές δραστηριότητες που εφαρμόζουν για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και την καλλιέργεια της αγάπης για το διάβασμα.

Σε όλη την διάρκεια του προγράμματος δουλέψαμε συνεργατικά μαθητές και εκπαιδευτικοί, ενώ χρησιμοποιήσαμε εργαλεία ΤΠΕ, όπως είναι το Power Point και το Κahoot.

Ήταν φανερό ότι οι μαθητές κατανοούσαν τον λόγο για τον οποίο βρίσκονται στο σχολείο, σέβονταν απόλυτα τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους χωρίς να παρακωλύουν σε καμία περίπτωση την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε ένα σχολείο με 300 παιδιά στην κάθε βάρδια και παρόλο που τα διαλείμματα γίνονταν αποκλειστικά σε εσωτερικό χώρο επικρατούσε ηρεμία, δεν υπήρχε υπερβολική φασαρία και όλα έδειχναν να κυλάνε ήρεμα και ομαλά.

Στον ελεύθερο χρόνο τους, οι μαθητές εξερεύνησαν όλους τους χώρους του σχολείου, θαύμασαν τις δημιουργίες των μαθητών και ήρθαν πιο κοντά με τους συμμαθητές τους από την Κροατία, ανταλλάσσοντας απόψεις και εμπειρίες. Τα απογεύματά τους τα αφιέρωσαν στην ανακάλυψη της πρωτεύουσας της Κροατίας, απολαμβάνοντας την αρχιτεκτονική της, τα εντυπωσιακά κτίρια και τα μουσεία της πόλης, με κυρίαρχη εμπειρία την επίσκεψη στο “Μουσείο Ψευδαισθήσεων”, όπου οι μαθητές απόλαυσαν εντυπωσιακές οπτικές ψευδαισθήσεις και διαδραστικά εκθέματα. Επίσης, επισκέφθηκαν το” VR Cinema 3D”, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια καθηλωτική προσομοίωση της ιστορικής αποστολής στο φεγγάρι του 1969, βιώνοντας την ένταση και την επιτυχία της πρώτης ανθρώπινης προσσελήνωσης μέσω εξελιγμένων 3D και VR τεχνολογιών.

Επισκεφθήκαμε σημεία ιστορικού, θρησκευτικού, οικολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος σε όλη την Κροατία και γνωρίσαμε τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής της Κροατίας.

Τέλος, επιλέξαμε πράσινη μετακίνηση. Τα παιδιά στη διαδρομή γνώρισαν πέντε χώρες των Βαλκανίων αποκομίζοντας μια μοναδική ταξιδιωτική και πολιτιστική εμπειρία γεμάτη εικόνες και βιώματα από την κοινή αλλά και ξεχωριστή ταυτότητα των γειτονικών μας χωρών.

Δείτε ακόμα