Διευκρινίσεις για την Ενισχυτική Διδασκαλία και το Κοινωνικό Φροντιστήριο.
Διευκρινίσεις του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Γρεβενών κ. Λάτσου
Στη συνεδρίαση της 20/12/2012 του Δημοτικού Συμβουλίου Γρεβενών ετέθει προς διερεύνηση η δημιουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου. Με έκπληξη τις επόμενες ημέρες άκουσα ότι ή προσπάθησα να παραπλανίσω τους δημότες επειδή ανέφερα τους θεσμούς της Π.Δ.Σ. και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας ή δεν ήμουν ενήμερος(άσχετος) του θέματος.
Επάνω στο θέμα αυτό θα ήθελα να ενημερώσω όλους ότι:
Τόσο ο θεσμός της Π.Δ.Σ. όσο και της Εν. Διδασκαλίας υπάρχει και ισχύει και για το σχολικό έτος 2012-2013.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΠΔΣ) 2012-2013
Αρ.Πρωτ.127781/Γ7/18-10-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ Ε΄ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
e-mail : oikpds(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πλήροφορίες : ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Τηλέφωνο : 210-3442212
Fax : 210-3443013
e-mail: statpds(ΑΤ)minedu.gov.gr
ΘΕΜΑ: «Οργάνωση και Λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης»
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο Μόνο
1. Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη {Π.Δ.Σ.)ι ως υποστηρικτικός θεσμός της εκπαίδευσης, ταυτίζεται με τον αντίστοιχο θεσμό της Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Ε.Δ.). και απευθύνεται σε μαθητές, όλων των τύπων Λυκείων, οι οποίοι υστερούν στην σχολική τους επίδοση, με συνέπεια να μην μπορούν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν αποδοτικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ή μαθητές που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Σκοπός του προγράμματος είναι η επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η μείωση της μαθητικής διαρροής και η βελτίωση της απόδοσής τους και με απώτερο στόχο να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά σχολικής αποτυχίας. Ως εκ τούτου, με τη λειτουργία της Π.Δ.Σ. δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
2. Το σχετικό πρόγραμμα αρχίζει να λειτουργεί με την κοινοποίηση της εγκυκλίου έναρξης από την Δ/νση ΣΕΠΕΔ, ΤΜΗΜΑ Ε’ ΠΡΟΣΘΠΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κάθε σχολικό έτος και λήγει με το πέρας των εξετάσεων. Ειδικά για τις ημέρες των εξετάσεων, επιτρέπεται η συνέχιση του προγράμματος ως προς το πλήθος των ωρών που ισχύει κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους. Η Π.Δ.Σ. υλοποιείται στα βασικά μαθήματα των Λυκείων και των ΕΠΑΛ ( όχι στα εργαστηριακά), καθώς και στα μαθήματα επιλογής Ξ’ΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ύστερα από απόφαση του Δ/ντη Δ.Δ.Ε και του οικείου ΠΥΣΔΕ
3. Το πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης υλοποιείται κατά ομάδες Λυκείων (ΚΕΝΤΡΟ) της ίδιας εκπαιδευτικής περιφέρειας, με απόφαση του Διευθυντή Διεύθυνσης της οικείας Διεύθυνσης. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα προτείνεται στην έναρξη της σχολικής χρονιάς από τον σύλλογο των διδασκόντων με παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια, ύστερα από σχετική εισήγηση του διδάσκοντος καθηγητή και σε συνδυασμό με τις αιτήσεις ενδιαφέροντος-συμμετοχής των μαθητών. Κατόπιν ο Δ/ντής Δ.Δ.Ε και το ΠΥΣΔΕ, αφού έχουν καλυφθεί οι ανάγκες του πρωινού προγράμματος, εγκρίνουν ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ με τον αντίστοιχο αριθμό τμημάτων ανά μάθημα, ανάλογα με 1) το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και 2) τις προτάσεις για τον αριθμό μαθητών, των συλλόγων διδασκόντων των λυκείων της Διεύθυνσης. Σε περίπτωση που ο αριθμός τμημάτων υπολείπεται των αιτήσεων, οι μαθητές επιλέγονται από τον Δ/ντη Δ.Δ.Ε και το ΠΥΣΔΕ με παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια, σε συνεργασία με τους αρμόδιους σχολικούς συμβούλους. Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΕΝΤΡΑ Π.Δ.Σ. ακολουθούν τις κείμενες διατάξεις.
Υπεύθυνοι των ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ. δύνανται να ορίζονται:
Μόνιμοι Εκπαιδευτικοί Β ή Γ ή Δ βαθμού με απόφαση του Δ/ντή Δ.Δ.Ε. Οι Υπεύθυνοι ΚΕΝΤΡΩΝ Π.Δ.Σ. έχουν μειωμένο το υποχρεωτικό τους ωράριο κατά 4 ώρες.
Για την κάλυψη των αναγκών ειδικών κατηγοριών (σωφρονιστικά καταστήματα κ.τ.λ) προβλέπεται η δημιουργία ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Π.Δ.Σ.
4. Το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Δ.Σ καλύπτει 1-3 διδακτικές ώρες την ημέρα.
Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος των μαθητών ανά τμήμα είναι 5-20. Αλλαγή των παραπάνω ορίων είναι δυνατή ύστερα από τεκμηριωμένη απόφαση του Δ/ντή της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης. Κάθε μάθημα του προγράμματος μπορεί να διδάσκεται μέχρι 4 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να γίνεται υπέρβαση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος στο αντίστοιχο μάθημα. Ο μαθητής που θα απουσιάσει αδικαιολόγητα από το πρόγραμμα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος, διαγράφεται από το τμήμα, μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του.
5. Το ειδικό ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων, συντάσσεται, εφαρμόζεται, αξιολογείται και αναπροσαρμόζεται με απόφαση των οικείων Σχολικών Συμβούλων, έπειτα από σχετική εισήγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ασκούν διδασκαλία στα ΚΕΝΤΡΑ Π.Δ.Σ.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα αναπτύσσεται εντός του σχολείου, το οποίο έχει οριστεί ως ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. σε βάρδιες που ικανοποιούν τα ωράρια των σχολικών μονάδων, που συμμετέχουν στην ομάδα Λυκείων.
6. Στα τμήματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου, ή αναπληρωτές καθηγητές πλήρους ωραρίου προς συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου {1-4 ώρες). Η επιλογή για την διάθεση εκπαιδευτικού σε ΚΕΝΤΡΟ Ε.Δ. ή ΚΕΝΤΡΟ Π.Δ.Σ. αποτελεί αρμοδιότητα του Δ/ντη Δ.Δ.Ε. και του οικείου ΠΥΣΔΕ.
7. Οι διδάσκοντες στα τμήματα Π.Δ.Σ. ενημερώνουν τον Υπεύθυνο του ΚΕΝΤΡΟΥ Π.Δ.Σ. για την επίδοση των μαθητών και συνεργάζονται συνεχώς με τους σχολικούς συμβούλους.