Αυτοκίνητο Χωρίς Τέλη Κυκλοφορίας – Yaris υβριδικό, SUV και χωρίς τέλη
Το νέο Toyota Yaris Cross είναι η πρόταση της ιαπωνικής φίρμας στα B–SUV, που ενσωματώνει την υβριδική τεχνολογία της και είναι ένα αυτοκίνητο για το οποίο δεν θα ανησυχείτε πόσο θα πληρώσετε τέλη κυκλοφορίας, καθώς δεν θα εμφανίζεται στους πίνακες για τα τέλη κυκλοφορίας. Διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που ζητούν οι αγοραστές της κατηγορίας, ενώ παραμένει φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο και κάνει πιο εύκολη τη συμβίωση μαζί του.
Το Toyota Yaris Cross είναι ένα μοντέλο σχεδιασμένο για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, Βασίζεται στην πλατφόρμα του συμβατικού Yaris, που ονομάζεται GA–B. Οι ομοιότητές τους όμως μάλλον σταματούν εδώ, καθώς δεν πρόκειται απλά για μια ψηλότερη έκδοση του σουπερμίνι της Toyota. Το Cross έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, με περιπετειώδη χαρακτήρα. Είναι αρκετά μεγαλύτερο σε μήκος (+24 cm, στα 4,18 m), πιο φαρδύ (+ 2 cm) και πιο ψηλό (+9 cm), αν και το μεταξόνιο δεν έχει αλλάξει (2,56 m). Από την άλλη, το ύψος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 3 cm. Σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά και την τετρακίνηση AWD–i που προσφέρεται προαιρετικά, εξασφαλίζουν στο Yaris Cross αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και σε ολισθηρό έδαφος.
Η τετρακίνηση είναι υβριδική, στα πρότυπα του υβριδικού Toyota RAV4. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross είναι προσθιοκίνητο, για περιορισμό της κατανάλωσης. Ανάμεσα στους πίσω τροχούς υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα όταν ανιχνευθεί χαμηλή πρόσφυση. Το ίδιο συμβαίνει και κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα, για τη βέλτιστη πρόσφυση. Με την τετρακίνηση AWD–i εξοικονομείται χώρος και βάρος, σε σχέση με ένα συμβατικό, μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Το υπόλοιπο υβριδικό σύστημα είναι ίδιο με εκείνο του συμβατικού Yaris. Πρόκειται για την 4η γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, με ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1.500 cc που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 116 ίπποι.
Το εσωτερικό παραπέμπει στο νέο Yaris, όμως προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και περισσότερη πρακτικότητα, οπότε φιλοξενεί με άνεση μια οικογένεια. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, όταν π.χ. πλησιάζεις το Yaris Cross κρατώντας αποσκευές ή ψώνια. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διαθέτει ράφι, έτσι ώστε να χωρίζεται σε δύο μέρη.
Γιατί δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας;
Το όριο για να απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας τα καινούργια αυτοκίνητα, έχει αλλάξει από το 2021. Με τα νέα δεδομένα, τέλη κυκλοφορίας δεν πληρώνουν τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα – σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP. Το Toyota Yaris Cross, έχει εκδόσεις κάτω από το συγκεκριμένο όριο. Και μάλιστα, δεν μιλάμε για μια-δύο προτάσεις, αλλά για την πλειονότητα της γκάμας.
Οι εκδόσεις του Yaris Cross που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας είναι όλες οι υβριδικές. Έτσι κι αλλιώς, το ενδιαφέρον στην γκάμα της Toyota συγκεντρώνεται γύρω από τα υβριδικά μοντέλα της και ήδη στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορούν τα Yaris Cross Hybrid.
Το προσθιοκίνητο Toyota Yaris Cross Hybrid εκπέμπει 103 gr CO2/km, οπότε απαλλάσσεται από τα τέλη. Όμως και η τετρακίνητη έκδοση Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i δεν πληρώνει τέλη, εκπέμποντας 107 gr CO2/km. Η διαφορά ανάμεσα στο δικίνητο και το τετρακίνητο (τα 4 γραμμάρια περισσότερα για το δεύτερο) είναι ότι τα χωρίζουν περίπου 60 κιλά. Το μοναδικό Toyota Yaris Cross που πληρώνει τέλη είναι η συμβατική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα των 125 PS. Εκπέμπει 135 gr CO2/km, οπότε με τα σημερινά δεδομένα, επιβαρύνεται με 86,40€.
Φτάνοντας στο θέμα της τιμής, το Toyota Yaris Cross διατίθεται ήδη στην Ελλάδα, και η τιμή του είναι απόλυτα λογική για αυτά που προσφέρει. Ξεκινώντας από τα 20.320 € για τις υβριδικές εκδόσεις, αποτελεί μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των B–SUV. Με επιπλέον ατού την ηρεμία του ιδιοκτήτη του κάθε Δεκέμβριο, όταν δεν θα έχει να ασχοληθεί με την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.