Η Τρομερή Ανάπτυξη τού Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Η ανάπτυξητού ηλεκτρονικού εμπορίου (e–commerce) έχει ξεπεράσει κάθε πρόβλεψη, καθώς εκατομύρια άτομα χρησιμοποιούν τό ιντερνέτ γιά αγορές προιόντων.Χιλιάδες εταιρείες έχουν στήσει ηλεκτρονικά-καταστήματα όπου πωλούν τά προιόντα τους ή προιόντα άλλων εταιρειών.
Καθώς ο αριθμός τών χρηστών τού ιντερνέτ αυξάνεται συνεχώς, τό ίδιο συμβαίνει καί μέ τίς πωλήσεις μέσω ιντερνετ. Πέρυσι, ο αριθμός χρηστών τού ιντερνετ στίς ΗΠΑ ηταν περίπου 260 εκατομμύρια άτομα, στήν Αγγλία 53 εκατομμύρια καί στήν Γερμανία 64 εκατομμύρια. Καί στήν Κίνα τά άτομα πού χρησιμοποιούν ιντερνετ ξεπερνούν τό 1 δισεκατομμύριο.
Ο Πίνακας 1, δείχνει τά χρήματα πού ξοδεύουν ετησίως κατά μέσο όρο καταναλωτές σέ διάφορες χώρες γιά αγορές προιόντων μέσω ιντερνετ. Τό 2018, στίς ΗΠΑ κάθε άτομο πού αγόρασε προιόντα μέσω ιντερνέτ, ξοδεψε κατά μέσο όρο $1.952 δολλάρια, στήν Αγγλία $1.639, Γερμανία $1.101 καί στήν Κίνα $634.
Οι πωλήσεις μέσω ιντερνέτ φθάνουν σέπολύ ψηλά επίπεδα στήν περίοδο Χριστουγέννων, Πάσχα καί άλλων εορταστικών ημερών. Στίς ΗΠΑ γιά παράδειγμα, στήν BlackFriday καί CyberMonday,ιντερνέτ πωλήσεις τής μεγαλύτερηςαμερικανικής ηλεκρονικής εταιρίας Amazon, ξεπέρασαν τά $14 δισεκατομμύρια δολλάριαμέσα στό Σαββατοκύριακο καί μόνο.
Αν αυτό τό ποσό θεωρείται εξωφρενικό, ωχριάζει μπροστά στίς πωλήσεις πού γίνονται ηλεκτρονικά στήν Κίνα σέ μία ημέρα μόνο, τήν γνωστή σάν “Ημέρα τών Ελευθέρων”. Είναι μία καθαρά κινέζικη επινόηση πού ξεκίνησε πρίν 10 χρόνια, όπου οί ελεύθεροι, μέ άλλα λόγια οί ανύπαντροι, απεφάσισαν νά καθιερώσουν μία ημέρα γιά νά γιορτάσουν τό γεγονός ότι είναι ελεύθεροι. Η ημέρα είναι 11 Νοεμβρίου καί είναι συμβολική γιατί γράφεται σάν 11.11 όπου ο αριθμός 1 σημαίνει μόνος ή ελευθερος.
Η γιορτή, άν θέλει κανείς νά τήν ονομάσει έτσι, πού ξεκίνησε σάν αστείο, έχει μεταβληθεί στό μεγαλύτερο e–commerceγεγονός τής χρονιάς χάρις στό μάρκετινκ τών κινέζικων εταιρειών.
Πέρυσι, στήν ημέρα τών ελευθέρων, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω ιντερνετ τής μεγαλύτερης e–commerce κινέζικης εταιρίας Alibaba, εφθασαν στό απίστευτο ποσό σχεδόν $31 δισεκατομύρια δολλάρια σέ 24 ώρες. Η εταιρία είχε πωλήσεις 1 δισεκατομμυρίου δολλαρίων στά πρωτα 90 δευτερόλεπτα! Καί κατά τήν διάρκεια τών 24 ωρών, η εταιρία ταχυδρόμισε περισσότερα από ένα εκατομμύριο πακέτα μέ προιόντα, καθώς εκατοντάδες εκατομύρια άτομα συμμετείχαν σέ αυτή τήν εμπορική τρέλλα.
Φέτος οι πωλήσεις αναμένονται νά είναι στό ίδιο ή υψηλότερο επίπεδο. Τελικά ο Νοέμβριος μέ τήν ημέρα τών ελευθέρων καί τό CyberMondayandBlackFridayείναι ο πιό κερδοσκοπικός μήνας γιά το ιντερνετ εμπόριο. Θά τό ξέρομε καί πάλι τήν ερχόμενη εβδομάδα καί τήν τελευταία εβδομάδα αυτόν τόν μήνα!
Δρ. Νικόλαος Α. Στεργιούλας
Διεθνής οικονομολόγος. Έχει διετελέσει σύμβουλος σε δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και άλλες χώρες. Στο παρελθόν εχει εργασθεί στο Αμερικανικό Κονγκρέσσο και διετέλεσε ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ.
Email: nick.stergioulas@gmail.com