banner wildogat low

Σάββατο, 04 Μάιος 2013 16:07

Τι να διαλέξουμε για το πασχαλινό τραπέζι; Αρνί ή κατσίκι;

Το Πάσχα αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της ορθοδοξίας.Ωστόσο,δεν είναι και η καλύτερη περίοδος για όσους προσπαθούν να μείνουν πιστοί στις συμβουλές του διαιτολόγου,δεδομένου ότι μπαίνουν σε διατροφικά διλήμματα: «Αρνί ή κατσίκι»; 

Απαντήσεις μας δίνει η Γεωργία Καπώλη, ...

MSc – Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος-Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ,Νεμέα Κορινθίας -Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον οβελία:


Πλούσιο σε κορεσμένο «κακό» λίπος και θερμίδες: Τα 100γρ αρνιού έχουν 15γρ λίπους και 375 θερμίδες. Τα πιο άπαχα τμήματά του είναι το μπούτι.
Στην πέτσα περιέχεται το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους το οποίο είναι κορεσμένο. Η κατανάλωση κορεσμένου λίπους συνδέεται με καρδιαγγειακά νοσήματα και θα πρέπει να αποφεύγεται.
Αυξημένη περιεκτικότητα σε πουρίνες, οι οποίες αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα, με αποτέλεσμα να προκαλείται ουρική αρθρίτιδα
Ενδυναμώνει τους μύες και το νευρικό σύστημα χάρη στο υψηλό του περιεχόμενο σε πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο.


Αθώο ή ένοχο το κατσικάκι;

Διαιτητική επιλογή: το κατσίκι συγκριτικά με το αρνί έχει λιγότερες θερμίδες και λίπος (τα 100γρ κατσικιού έχουν 2,3γρ λίπους και 110 θερμίδες).

Πλούσιο σε συνένζυμο Q10: η αντιοξειδωτική δράση της συγκεκριμένης ουσίας μειώνει την LDL – κακή χοληστερόλη, προλαμβάνοντας τη στεφανιαία νόσο και τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.
Πλούσιο σε L-καρνιτίνη: Ο ρόλος της είναι η μεταφορά των λιπαρών οξέων στα μιτοχόνδρια, σε εκείνα δηλαδή τα σημεία του κυττάρου όπου μπορούν τα συγκεκριμένα αυτά συστατικά του αποθηκευμένου λίπους να διασπαστούν και να δώσουν ενέργεια στον οργανισμό (λιπολυτική δράση).
Πλούσιο σε γ-λινολεϊκό οξύ (CLA), το οποίο συμβάλλει στην ελάττωση του λίπους σε υπέρβαρα άτομα και στη βελτίωση του λιπιδαιμικού τους προφίλ.
Έτσι, στο γευστικό δίλημμα του Πάσχα, το κατσίκι υπερτερεί, δεδομένου ότι περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά, τα οποία βοηθούν στη μείωση του σωματικού λίπους και έχει λιγότερες θερμίδες και κορεσμένο «κακό λίπος» συγκριτικά με το αρνί. Ωστόσο, στα πλαίσια της ισορροπημένης διατροφής και ιδίως το Πάσχα και τα δύο μπορούν να καταναλωθούν σε μέτριες πάντα ποσότητες.

Επιπλέον,προκειμένου να μην επιβαρυνθείτε πολύ από τα παραπάνω εδέσματα θα πρέπει να έχουμε υπόψιν σας τα εξής:

Ραντίστε το κρέας με πολύ χυμό λεμονιού

λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση σιδήρου από το αρνί και το κατσίκι.Επιπλέον, χάρη στην αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης C εξουδετερώνονται οι καρκινογόνες ουσίες (νιτροζαμίνες), που παράγονται από το ψήσιμο στα κάρβουνα.

Κατανάλωστε άφθονη πράσινη σαλάτα η οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που μειώνουν την απορρόφηση λίπους του κρέατος.


Πίνετε άφθονα νερό, προκειμένου να νιώσετε ευκολότερο κορεσμό και να μην καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα κρέατος.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ