Πέμπτη, 29 Ιούνιος 2017 20:25

ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΘΛΙΨΗ. ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑ!

Είμαστε οι πράξεις μας όχι οι σκέψεις μας..

Στη σημερινή εποχή ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανεξαρτήτως ηλικίας κοινωνικού στρώματος και φύλου υποφέρουν είτε από κατάθλιψη είτε από έντονη μελαγχολία, διότι κατακλύζονται καθημερινά από πλήθος αρνητικών σκέψεων που οδηγούν σε ένα φαινομενικά ατελείωτο αδιέξοδο. Η απογοήτευση που ενισχύει το αίσθημα της ματαιότητας αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για δημιουργικότητα και έμπνευση. Ως αποτέλεσμα, τις περισσότερες φορές προτιμάμε να φιλοσοφήσουμε την αδικία και την «ασχήμια» της ζωής, θέτοντας το αρνητικό της κομμάτι συνεχώς σε πρωταγωνιστικό ρόλο, λησμονώντας ότι η κάθε στιγμή που περνάει δεν γυρίζει πίσω..

 Όταν αισθανόμαστε σχεδόν συνέχεια απογοητευμένοι και λυπημένοι, συνειδητοποιούμε εκ των υστέρων ότι οι σκέψεις μας είναι απόλυτα χαώδεις, αυθόρμητες και παρορμητικές, με αποτέλεσμα να καταλήγουμε σε βιαστικά συμπεράσματα, καθώς βρισκόμαστε σε κατάσταση άμυνας ως προς όλους και όλα. Σκεφτόμαστε υπερβολικά τα πάντα δημιουργώντας υποθετικά σενάρια που δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, φτάνοντας σε σημείο να τα ενστερνιστούμε σχηματίζοντας μια ψεύτικη εικόνα για τον εαυτό μας. Αυτομάτως καταρρέει κάθε ελπίδα και οποιαδήποτε απόφαση είχαμε πάρει, διότι είμαστε πεπεισμένοι για την μελλοντική αποτυχία μας..

Συνήθως η αρνητικότητα που μας κατακλύζει δεν προέρχεται από έναν συγκεκριμένο λόγο, αλλά από μια σειρά προβλημάτων που στην πραγματικότητα ο καθένας μας μπορεί να λύσει. Η αλλαγή σκέψης επιφέρει  την διαφορετική σύλληψη του περιβάλλοντος στο σύνολό του.

 Με λίγα λόγια υπάρχουν ορισμένοι τρόποι που μπορούν να στρώσουν τον δρόμο ώστε να επιτευχθεί το παραπάνω, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Δεν είναι κάτι που πραγματοποιείται ακαριαία αλλά χτίζεται σιγά σιγά.. Όταν ο άνθρωπος είναι πραγματικά και μόνιμα ευγνώμων με αυτά που έχει και με αυτό που είναι, τότε είναι ευτυχισμένος.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ:

  • Η φυσιολογία επηρεάζει την ψυχολογία. Η βιοχημεία του σώματος επηρεάζει την ψυχολογία και αντίστροφα. «Κατάθλιψη, απογοήτευση και λύπη συνήθως δεν είναι αυτά που αισθάνεσαι, αλλά αποτέλεσμα των συνηθειών που έχεις». Η κακή στάση σώματος, κάποια περιττά κιλά, το λεγόμενο «μπλοκάρισμα» των μυών ως συνέπεια της ακινησίας λόγω της καθιστικής ζωής, εύκολα μπορεί να γεννήσει αρνητισμό με έντονο το αίσθημα της συνεχόμενης κόπωσης που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για δημιουργία και παραγωγικότητα. Είναι δυνατό να αλλάξει η παραπάνω κατάσταση;

Μπορεί να αλλάξει ακολουθώντας μερικά βήματα.. Το κυριότερο είναι η άμεση επαφή με τη φύση, την γυμναστική, τον χορό, γενικότερα με οτιδήποτε έχει να κάνει με κίνηση και ρυθμό ,διότι δημιουργεί χαρά.. Κατά τη διάρκεια της άσκησης ο οργανισμός εκκρίνει μια ουσία που λέγεται ενδορφίνες οι οποίες είναι υπεύθυνες για το αίσθημα της ανακούφισης και της χαράς που αισθανόμαστε, ειδικά μετά το πέρας της άσκησης. Επιπλέον, χτίζουμε το μυϊκό μας σύστημα, χάνουμε περιττά κιλά, αισθανόμαστε ευεξία. Η αλλαγή στη διάθεση είναι εμφανής με την πρώτη προσπάθεια.

  • Δυο πράγματα απόλυτα συνδεδεμένα: διατροφή και διάθεση. Θα λέγαμε πως αποτελούν τις δυο όψεις ενός νομίσματος..Οι άνθρωποι που προτιμάνε να ακολουθούν μια φιλοσοφία υγιεινής διατροφής, στατιστικά είναι πιο θετικοί και αντιμετωπίζουν με πειθαρχία και ψυχραιμία δυσκολίες και αναποδιές της ζωής οι οποίες αφθονούν..

Τροφές με  ιδιότητες κατά του άγχους: Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Το κόκκινο κρασί, οι ξηροί καρποί, η μαύρη σοκολάτα (σε περιορισμένες ποσότητες αποτρέπουν τον θυμό την ανησυχία και τον εκνευρισμό) ,οι πιπεριές και το τζίντζερ ( αποτελούν φυσικά αντικαταθλιπτικά βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος και της διάθεσης), τα όσπρια ( τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, αποτρέπουν τις αλλαγές της διάθεσης γιατί σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα), οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως η βρώμη, οι πατάτες το πλιγούρι( περιέχουν μαγνήσιο, σελήνιο, αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης με αποτέλεσμα τη  θεαματική βελτίωση της διάθεσης), οι μπανάνες ( περιέχουν κάλλιο και μειώνουν τη σύσπαση των μυών-  λειτουργούν ως φυσικό παυσίπονο),  τα ψάρια( πλούσια τροφή σε ω3 λιπαρά όπως οι σαρδέλες, το σκουμπρί κτλ).. Μπορούμε να συμβουλευτούμε τον διατροφολόγο μας ή να ερευνήσουμε παραπάνω το θέμα της διατροφής γιατί όταν συλλάβουμε το πλήθος των μακροθρεπτικών συστατικών που περιέχουν οι περισσότερες τροφές, θα έχουμε τη δυνατότητα να εντάξουμε αυτές που μας αρέσουν και να αλλάξουμε προς το καλύτερο τις διατροφικές μας συνήθειες. (απόκτηση διατροφικής ευφυΐας).

  • Σημαντικός ρυθμιστής της ημερήσιας απόδοσης του ανθρώπου είναι η ποιότητα και η ποσότητα του ύπνου και της ξεκούρασης. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που διατηρούν ένα φυσιολογικό βιολογικό ρολόι με συνδυασμό τη σωστή διατροφή, είναι πιο χαρούμενοι. Ο οργανισμός μας χρειάζεται ξεκούραση η οποία δεν είναι πολυτέλεια αλλά προτεραιότητα. Ας αναλογιστούμε το γεγονός ότι μια διακοπή από τις σκέψεις που τριβελίζουν το μυαλό κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να αποβεί δημιουργικότατη, καθώς ο εγκέφαλος επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο τα δεδομένα και έχει τη δυνατότητα να προσφέρει λύσεις «ουρανοκατέβατες». Οτιδήποτε προκαλεί χαλάρωση και ηρεμία με φυσικό τρόπο (για παράδειγμα η ανάγνωση ενός βιβλίου, ένα ταξίδι κτλ) είναι καλοδεχούμενο και αναγκαίο να ενταχθεί στην καθημερινότητα όλων.

  • Ζωτική σημασία έχει το περιβάλλον γύρω μας ( ο σύντροφός μας, φίλοι, γνωστοί, συνάδελφοι στη δουλειά, κτλ..).

Ο ρόλος του κοινωνικού μας περιβάλλοντος είναι τεράστιος, διότι εάν απαρτίζεται από αρνητικούς ανθρώπους, απομακρύνεται κάθε θετική ενέργεια από μέσα μας και γεμίζουμε με απαισιοδοξία, απογοήτευση και αισθήματα ματαιότητας. Το καλύτερο που έχουμε να πράξουμε είναι να τους βγάλουμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα από τη ζωή μας γιατί αποτελούν «τοξίνες» για την αύρα μας και την εξέλιξή μας γενικότερα (τοξικοί άνθρωποι).  Αντιθέτως, οι θετικοί άνθρωποι με ιδέες, όνειρα, αισιοδοξία και όρεξη για μάθηση για τη ζωή εκπέμπουν έμπνευση και μας ελκύουν από την πρώτη στιγμή που θα τους συναντήσουμε..

 Εν κατακλείδι συνειδητοποιούμε πως με την παραπάνω αλλαγή βλέπουμε τη ζωή  μέσα από άλλο πρίσμα που δεν είχαμε την παραμικρή ιδέα για την ύπαρξή του..

ΣΤΟΧΟΙ

Θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω σε αυτή τη λέξη..Σύμφωνα με ένα ρητό, «στόχος της ζωής μας είναι να έχουμε στόχους». Από τη στιγμή που τους θέτουμε, δίχως να το καταλάβουμε αλλάζει η πυξίδα που κατευθύνει τον καθένα μέσα του σε προσανατολισμούς καινούργιους, γεμάτους εμπειρίες, ικανούς να ανοίξουν τα σύνορα του μυαλού. Αποκτάμε την ικανότητα να μάθουμε τον τρόπο της μάθησης από μεμονωμένα πράγματα σε γενικότερες αξίες που εμπλουτίζουν την κοσμοθεωρία της ύπαρξής μας.  

Ακολουθώντας  απλά βήματα μέσω απλών πράξεων με σκοπό την ουσιαστική αλλαγή τρόπου σκέψης, η συνεχής θλίψη, στεναχώρια και απογοήτευση δεν έχει καμία θέση στη καρδιά και στο μυαλό. Τη θέση των παραπάνω αντικαθιστά η ευγνωμοσύνη, η βαθιά συνειδητοποίηση της εκτίμησης της αξίας της ζωής η οποία είναι πολύ μικρή ώστε να φέρουμε εις πέρας όλα αυτά που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε. Γι αυτό συνεχώς επιβάλλεται η αδιάκοπη προσπάθεια για μάθηση.. Ο ανθρωπος που εξελίσσεται είναι ευτυχισμένος.

ΚΟΡΔΩΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ